Vďaka Mavio Media sme sa naučili, že marketing nie je len bonusová súčasť práce

Poznáte to? Marketing je ďalšou záťažou, ktorú musíme vo firme/organizácii robiť. Ak potrebujete tímové fotky, nikto sa nechce fotiť, nie to ešte tvoriť príspevky na sociálne siete alebo vôbec neviete ako na to. V prípade, že sa nachádzate v týchto riadkoch, tento článok je pre vás. Ak nie, môžete robiť niečo efektívnejšie, prípadne si prečítať článok naše úspešnej case study, kde sme zvýšili počet objednávok u klienta o dvadsať násobok.

Pred rokom sme dostali veľmi zaujímavé zadanie, upratať v marketingovej komunikácii a vytvoriť novú identitu základnej umeleckej školy.

Predtým, ako sme nastavili novú vizuálnu identitu, vytvorili nové logo a tri weby, pustili sme sa do analýzy, ktorá je kľúčová, ak nechceme triafať na slepo. V prípade, že sa chcete venovať svojmu firemnému marketingu, začnite najskôr od nuly, zanalyzujte svoj súčasný stav, až potom podniknite kroky. V prípade, že potrebujete poradiť, neváhajte nás kontaktovať.

Analýza a nasledovné tvorenie stratégie a cieľov môže trvať hodiny, avšak týmto spôsobom môžete ušetriť vyhodené peniaze do nesprávnej platformy a ušetríte si kopec starostí.

Vedeli sme, že nestačí nastaviť vizuálnu identitu – vytvoriť pár grafík a príspevkov. Potrebovali sme sa dostať hlbšie, k podstate zmýšľania tímu a cieľovej skupiny.  Spolu s naším tímom sme pripravili komunikačnú stratégiu, na základe ktorej sme pripravili interaktívne celodenné školenie, ktoré neobsahovalo len pekné slová o marketingu.

Zamerali sme sa na zmýšľanie, hodnoty a víziu celého tímu. Pretože ak by sme prednášali bez prepojenia do kontextu, v ktorom sa tím nachádza, školenie by nemalo úspech. Počas školenia sme postupne začali meniť zmýšľanie a vysvetľovať, že marketing nie je len ďalšia práca navyše, ale je to súčasť práce, vďaka ktorej je možné budovať spoločné dielo základných umeleckých škôl.

Chceme sa posúvať ďalej, preto si vždy pýtame feedback

 

„Vďaka Mavio Media sme sa naučili, že marketing (prezentácia toho, čo robíme) nie je len bonusová súčasť práce. Naopak. Marketing je spôsob uvažovania o poslaní organizácie, o každej minúte v práci a o každom nápade skrze toto poslanie. Je to esenciálna súčasť filozofie akejkoľvek firmy či projektu. Alebo lepšie: Marketing (prezentácia toho, čo robíme) je zhmotnená filozofia firmy či projektu.“ – Valéria Juríčková, riaditeľka

  • Dozvedela som sa o fungovaní marketingu na sociálnych sieťach o ktorých som dosiaľ nevedela, takže za mňa TOP.
  • Bolo to zrozumiteľné, dozvedela som sa nové veci o sociálnych sieťach a marketingu.
  • Super, zrozumiteľné vysvetlenie marketingu, mám prehľad o sociálnych sieťach, na ktorých som doteraz nefungovala.
  • Tešíme sa, že ste nakopli naše zušky, boli ste super, možno trochu viac poukázať na chyby na sociálnych sieťach.
  • Všetko super, možno poukázať na chyby v príspevkoch, kde ľudia bežne robia chyby 🙂
  • Jasné, stručné, pochopiteľné, ďakujem za to, že môžem vnímať sociálne siete aj z tej pozitívnej stránky.

– účastníci školenia

Zvládli sme nastaviť vizuálnu identitu pre všetky tri školy.

Aké výsledky má naša spolupráca?

Na základe feedbacku okolia môžeme povedať, že vidíme prínos v prezentácii ZUŠ navonok voči verejnosti. Žiadne veľké platené kampane (tu vždy záleží od možnosti klienta), ale systematické komunikovanie hodnôt, vízie a práce, ktoré ZUŠka robí. Vďaka konzultáciám sa začalo veľké upratovanie nielen v marketingu, ale v celkovom koncepčnom chápaní marketingu.

 

„Z jednoduchého dôvodu. Ak musíte odpovedať na otázky typu „Kto je vaša cieľová skupina?“ „Prečo je toto cieľová skupina?“ „Čo potrebujú, čím viete odpovedať na ich potreby?“ „Čím ich viete zaujať?“ „Čo je vízia vašej školy?“ „Aké hodnoty vás definujú?“ a pod. – začnete uvažovať nad vecami, ktoré sa dovtedy diali samospádom a automaticky. A tým, že ich pomenujete a vložíte do koncepcie, začnete s nimi pracovať vedome,” hovorí Valéria Juríčková.

Učitelia sa postupne učia premýšľať marketingovo a už pri samotnej práci a realizácii projektov uvažujú: komu ich chcú ukázať, ako ich predstaviť a čo v prezentácii vedia pridať naviac.

 

Za celý náš tím som vďačný za dôveru, že sme mohli mať voľné ruky v tvorbe vizuálnej identity, grafík webov a podobne.

Autor blogu: Dávid Maslen

Executive director Mavio Media