Case study OVISFARMA

Ako sme za 3 roky 20 násobne zvýšili tržby vďaka
marketingovej stratégii

Náš príbeh potreboval dozrieť, preto sme vyčkávali keď bude ten správny čas pripraviť pre vás inšpiratívnu case study, kde zhrnieme príbeh nášho klienta OVISFARMA.

Písal sa rok 2020 a… všetko sa zatvorilo. Vtedy sme vypustili ponuku, že pripravíme marketingovú stratégiu za náklady pre toho, kto ju reálne potrebuje. Povedali sme si, že chceme bezplatne alebo za úplne minimálne náklady pomôcť s marketingom firmám, ktoré sa dostali do existenčných problémov.

Aké zadanie sme dostali?

Zadanie bolo jasné, no nie úplne jednoduché: „Sme malá firma, prišiel som do nej pracovať minulý rok. Viete, firme sa nedarí podľa našich predstáv. Chceli by sme vás poprosiť o pomoc.“ OVISFARMA hrala o čas, ich hlavným zdrojom príjmu bola kamenná predajňa, ktorú museli zatvoriť.  E-shop mali čerstvo a jednoducho spustený, no nikto cezeň nenakupoval. V Máji roku 2020 bol počet ich objednávok 8.  Boli sme postavení pred realitu: Buď nájdeme stratégiu ako zachrániť ich biznis, alebo ich COVID zrazí na kolená.

 

Naše riešenie tejto situácie? 

Pustili sme sa do práce, vytvorili dlhodobú stratégiu, vďaka ktorej sme zistili, že veľké množstvo farmárov a chovateľov dobytka nakupuje online, a to nielen v dobe pandémie. Pomenovali sme cieľové skupiny, persóny, pripravili analýzu a výber kľúčových slov. Pokračovali sme nastavením Google a Facebook Ads, postupne nastavili jednotnú komunikáciu na sociálnych sieťach a rozbehli prvý newsletter. Čísla začali stúpať, marketing sa rozbiehal. Za tri mesiace spolupráce sme zvýšili obrat e-shopu o päťnásobok. Rodinná predajňa začala rásť a začalo stúpať aj povedomie o značke.

Našim cieľom bolo pomôcť rodinnej firme, teší nás, že sa nám to podarilo! Približne po troch rokoch spolupráce sme postúpili na novú úroveň. Pripravili sme promo video, ktoré je zamerané na budovanie poznateľnosti a odpovedá na potreby cieľovej skupiny. Pripravili sme rebrandovú stratégiu a novú vizuálnu identitu. Spustili sme nový a prehľadný e-shop.

Obrázok 1. Pôvodný e-shop.
Obrázok 2. Nový e-shop

Počas spúšťania e-shopu sme čakali pokles tržieb. Prečo? Pretože sa to väčšinou stane. Avšak nestalo sa. Dokonca sme v porovnaní s aprílom 2022 prekonali mesačné tržby oproti a o 4 000 €.

Čo sa stalo vďaka stratégii?

V prvom rade sme vedeli, načo sa máme prioritne zamerať. Dokázali sme definovať nástroje (Google Ads, Fabebook Ads, Newsletter…), ktoré majú najväčšiu tendenciu byť úspešné. Stanovili sme jasný komunikačný zámer a vedeli sme, kam chceme dostať e-shop a podnikanie nášho klienta. Dokázali sme pozdvihnúť predaj chovateľských potrieb, zrealizovať rebrading, zostaviť nový e-shop a v neposlednom rade sa klient presťahoval do nových priestorov.  

Stretli sme sa aj s klientmi, ktorí stratégiu nechceli, chceli spustiť len reklamu. Na ich naliehanie, sme kampane spustili, avšak bez výsledku. Prečo? Pretože sme nemali jasné definované, kadiaľ sa máme uberať. Preto zo skúseností vieme, že jasne definovaná stratégia môže priniesť dobré ovocie.

„Pri každom probléme sú ochotní spraviť kompromis, vyjsť v ústrety, čo v dnešnej dobe nie je samozrejmosť. Celkovo asi nepoznám veľa ľudí, ktorí by pracovali tak čestne a svedomito. Preto by som každému firmu Mavio Media vrelo odporučil.“

Juraj Janíček

Dlhodobé procesy:

Nášmu klientovi sme nezlepšili len jeho online predaj, ale zmenili sme celý biznis model. Kým na začiatku našej spolupráce predával výlučne cez kamennú predajňu a e-shop mu prinášal len symbolické objednávky, dnes jeho e-shop generuje drvivú väčšinu príjmov. OVISFARMA sa po dvoch rokoch presťahovala do novej predajne s novým poschodím. Paradoxom však je, že predajňa začína byť po pár mesiacoch opäť malá. Môže za to stále rastúci počet objednávok, aj rozšírenie sortimentu o koničkárske a westernové produkty.

 

Klient začal vo firme nastavovať nové procesy, dal sa nahovoriť na spomínaný rebranding a zameriava sa na systémové veci, ktoré sme mu pomáhali automatizovať pri tvorbe nového e-shopu. Je pre nás jedným z mála podnikateľov, ktorí naozaj skutočne počúvajú a nechajú si poradiť. Áno, najskôr nám feedbackoval, že nie je možné stratégiu naplniť. Hneď to nebolo možné, to je pravda. Po troch rokoch spolupráce sa nám podarilo naplniť drvivú väčšinu cieľov a KPI´s. Od nového e-shopu, pravidelného budgetu na reklamu, promo videa až po novú vizuálnu identitu. Práve preto sa zameriavame na strategický marketing, ktorý je behom na dlhé trate, ale prináša výsledky.

 

Za tri roky spolupráce sa nám spoločne podarilo zvýšiť počet objednávok a tržieb o dvadsaťnásobok.

 

Obrázok č.3 Objednávky
Obrázok č.4 Tržby

Sú farmári na sociálnych sieťach?

Túto otázku sme si kládli v roku 2020, keď sme spúšťali kampane. Odpoveďou je jasné áno, vidíme to na mesačných výsledkoch kampaní, kde tržby zo sociálnych sietí tvoria približne 4 až 10% z celkového mesačného výnosu e-shopu.

Sme vďační za spoluprácu, ktorá prináša výsledky a prináša udržateľný rast. Zároveň sme vďační, že sa nám s rodinou Janíčkovcov poradilo vytvoriť dobré vzťahy založené na vzájomnej dôvere.

Ak by ste chceli vedieť či dokáže marketingová stratégia pomôcť aj vašej firme, kontaktujte nás pre bezplatnú 30-minútovú konzultáciu – david@maviomedia.sk | 0949 774 424

Autor case study: Dávid Maslen