Kuchár, čo vedie marketingovú agentúru

Čisto zo zvedavosti by ma zaujímalo, koľko študentov na stredných, prípadne vysokých školách študuje to, v čom nevidia zmysel. Nevidieť zmysel a neučiť sa z lenivosti je rozdiel. Dnes narážam na zmysel svojho štúdia, respektíve poslania.

Približne v druhom ročníku na strednej škole som zistil, že odbor, ktorý študujem nechcem v budúcnosti robiť. Bol som v ňom dobrý a dokonca ma varenie rekreačne baví. Avšak približne polovicu môjho štúdia som hľadal moje osobné poslanie.

Zároveň musím podotknúť, že obdivujem všetkých kuchárov a kuchárky, ktoré nám každý deň varia a takto sa o nás starajú. Možno práve v tomto našli zmysel, avšak ja som vedel, že mám kráčať iným smerom.

Jasné, že som uvažoval, že ukončím strednú školu skôr, prípadne zmením odbor. Avšak prišiel som na to, že toto by nebola správna cesta. Z osobnej skúsenosti som radšej odbor doštudoval, podal maximálny možný výkon, zmaturoval a vydal sa ďalej.

Aby som nezabudol, akonáhle som zistil, že nechcem robiť to, čo študujem musel som vyvinúť iniciatívu rásť, vzdelávať sa sám, čo bola pomerne náročná cesta, no nemenil by som. Desiatky prečítaných kníh, stretnutí s inšpiratívnymi ľuďmi, či stovky hodín dobrovoľníctva mi pomáhali rásť.

Stredná škola skončila a ja som si dal rok pauzu, išiel som pracovať a zároveň robiť dobrovoľníctvo na full time. Tento proces hľadania seba samého vyústil do prihlášky na vysokú školu, kde mi ulahodil marketing.

A tu to celé začalo. Chuť variť marketingovú kreatívu a stratégie ma dostali už počas školy do našej marketingovej agentúry Mavio Media, kde sa posúvam krok po kroku, od kreatívca cez accounta až po executive directora. Pekná cesta, za ktorú som vďačný.

A čo som tým celým chcel povedať? Jednoducho to, že nikdy nie je príliš skoro a zároveň príliš neskoro objaviť svoje poslanie a robiť to, pre čo sa každé ráno oplatí zobudiť.

No a ako to funguje v našej Mavio kuchyni? Jednoducho, systém firmy som postavil na aplikácií NOTION, jednoduchej aplikácii, v ktorej máme všetko na jednom mieste, od mesačného TO DO-čka, až po prehľad fakturácie. Podklady nemusíme tým pádom hľadať na všetkých možných úložiskách. Internú komunikáciu nám zastrešuje aplikácia Slack. Prečo? Pretože keď sme v práci, Messenger alebo Whatsapp sú často aplikácie, ktoré berú našu pozornosť. V Slacku máme všetko na jednom mieste a “chatujeme” ako firma a kolegovia.

Tieto aplikácie plus mail nám zaručujú firemnú efektivitu. Stavili sme na prehľadnosť a jednoduchosť, čo prispieva k efektívnym riešeniam aj pre našich klientov. Dokonca sa niekoľkokrát do roka sa ako tím stretneme na Mavio inspire day, kde preberáme inšpirácie z celého sveta marketingu a biznisu. Posúvame sa vpred a prinášame inšpiračky, ktoré uplatňujeme do praxe.

JAROV POHĽAD:

Vedenie firmy som v roku 2022 odovzdal Dávidovi. Nebolo to zo dňa na deň. Najprv sme si nastavili víziu, zadefinovali sme si očakávania, hranice a potom nakreslili pár procesných máp. Pravidelne sme sa stretávali a bavili o leadershipe, o situáciách, ktoré vznikli a výzvach, ktoré prichádzali.

Dnes vidím, že Dávid sa chopil pozície Executive Directora veľmi zodpovedne a naša firma aj vďaka nemu napreduje. Obchod, kampane, account, koordinácia tímu, fakturácia či personalistika je už v rukách Dávida. Mavio Media som však úplne neopustil. Aj keď som sa stiahol z každodennej exekutívy našej firmy, zobral som si na starosť jej víziu a strategické smerovanie. Pracujem na veciach, ktorých výsledky uvidíme o 5, 10 alebo možno až 15 rokov, ale nie budúci týždeň.

Pozície ľudí u nás v Mavio media sa menia, kvalitná práca však ostáva aj naďalej. Ak by ste mali záujem o naše marketingové služby, či už ohľadom marketingových kampaniach, nastavenia stratégie alebo vizuálnej identity, neváhajte nám napísať!

Mám záujem o bezplatnú konzultáciu!

Autori: Dávid Maslen, Jaroslav Dodok