fbpx

Čo má spoločné Conor Mc Gregor, Apple a Mavio Media?

Je u nás zaužívané, že si medzi sebou posielame inšpirácie, ktoré nás zo sveta marketingu a reklamy inšpirujú. Jeden deň sme na našej porade venovali primárne len tejto sfére inšpirácie a rastu. Zadania sú niekedy komplikované, ale pripraviť si 3 top inšpirácie, to veruže tiež nebolo jednoduché. Prezradíme vám, čo sme si na Mavio Inspo Day medzi sebou zazdieľali?

Jaro

XTB – Conor Mc Gregor

Okamžité upútanie pozornosti je dôvod, prečo je táto reklama “top”. Prostredie v ktorom sa nachádza je blízke persone z cieľovej skupiny. Insight “Chcem vyzerať ako investor” vystihuje zákazníka. Počas dialógu odznieva celé portfólio služieb, ktoré ponúkajú. A nakoniec positioning: Žiadne staromódne investovanie!

Ako druhú kampaň som vybral “Podpor slovenský priemysel”. Už samotný nameing kampane nám hovorí, čo máme robiť. Kampaň prepojili s online i offline svetom. Copytexty sú zvýraznené v grafikách.

Web: https://podporslovenskypriemysel.sk/

FB: https://www.facebook.com/podporslovenskypriemysel/

Taktiež odporúčam knihu: Začni s prečo / Start with way

Objavuje sa v nej princíp Zlatého kruhu, ktorý som podľa autora spracoval na nasledujúcom obrázku.

Každý podnik a organizácia na svete vie, ČO robí. Každý ľahko popíše výrobok, ktorý predáva alebo službu, ktorú poskytuje.

Niektoré podniky a ľudia vedia, AKO robia to, ČO robia. Vedia odôvodniť svoju odlišnosť, to v čom sú lepší, než ostatní, čo je ich pridanou hodnotou.

Ale len málo firiem dokáže definovať PREČO robia to, čo robia. Slovom PREČO myslím to, čo je vašim zámerom, dôvodom, zmyslom, poslaním či presvedčením.


Dávid

Kampane nemenovanej poistovne ma pozitívne pobavili. Prekvapila ma hra so slovíčkami. Ich hlavný slogan “Nikdy neviete na koho narazíte” je dosť originálny slogan, keď sa pozriete na vyplašeného pána na citylighte.

Osobne považujem za dôležité slovne i vizuálne komunikovať produkt/službu potenciálnym zákazníkom, ktorí si môžu i vďaka údernému sloganu a grafike zakúpiť náš produkt/službu, pretože v dnešnej dobe nás obklopuje vizuálny a sloganový odpad, ktorý je pravdepodobne vymyslený na prvú. Kampane, ktoré sú vymyslené na prvú, bez presného insightu, cieľovej skupiny či komunikačnej stratégie a pod. môžu vyzerať aj nasledovne:


Erika

Niekedy aj pavúk môže byť roztomilý. Reklama od Samsung si zvolila do svojej reklamy pavúka, ktorý síce žije v teráriu, no cez okno má perfektný výhľad na billboard, na ktorom sa nachádza produkt vyššie spomenutej značky. Vizuálne prepojenie objektívov foťáka, ktorý mobil disponuje, sa takmer totožný s očami pavúka. Doplnenie známej piesne je len “čerešničkou na torte” tejto reklamy. 

Patagonia a jej výstižná printová reklama, ktorá vám odkazuje, prečo si nekúpiť ich bundu. Spoločnosť touto kampaňou poukázala na to, že ak tú bundu nepotrebujete, tak si ju nemusíte kúpiť. Spoločensky sa postavila k problematike amerického sviatku “Black Friday”, na ktorý má dopad aj módny priemysel.

Zdroj obrázku: https://www.researchgate.net/figure/Dont-Buy-This-Jacket-print-advertisement-Property-of-Patagonia-Inc-Used-with_fig1_281150826

Filip

Inovatívnosť prevedenia alebo inak povedané Saulova kampaň k novému albumu. Linka, ktorá sa objavuje, je reálna, na ktorú môžete aj zavolať.

KLIK NA ODKAZ https://www.chaos-corp.eu/

Veľkým trendom je umelá inteligencie. Z tohto dôvodu som medzi inšpirácie z reklamnej brandže, zaradil aj Darwin & The Machines launch spot. Dlhodobá marketingová efektivita prostredníctvom využitia umelej inteligencie. Využitie virtuálnych influencerov. Technológia, ktorá bola použitá, je veľmi zaujímavá. Realtime 3D-čka, Unreal Engine, Metahumans plugin. Art direction je za mňa jedna z najlepších produkčných a mediálnych spoločností na trhu sorrywecan.

https://www.mediaguru.cz/clanky/2021/03/fury-blasko-a-pastier-zakladaji-agenturu-darwin-and-the-machines/


Sima G

Internet je plný nástrah nie len pre nás, dospelých, ale najmä pre deti a teenegerov. Reklama nás upozorňuje na to, aby sme dávali pozor, s kým sa dieťa baví na internete, komu posiela fotky. Nikdy totiž nevieme, z koho sa vykľuje predátor.

Ďalšou z mojich inšpirácií, som zvolila dlhšiu verziu na reklamu Rohlík. Príbeh, ktorý sa odohráva je dynamický. Ich audiovizuálna reklama chce poukázať na to, že sa máme vrátiť späť ku koreňom.


Denis

Darmo, Apple vie ako na to! Na ich online konferencií sa mi páčilo ceké ich prepracovanie, to znamená, jednoduché presuny medzi spíkremi a zaujímavé prevedenie z hľadiska predstavenia produktov a jeho špecifík.

Newsletter od Miša Trubana sa mi páči na základe toho, že nadpis, ktorý je základ a vďaka ktorému ten newsletter nehodim do koša, je lákavý. Taktiež aj obsah celého newsletteru je prehľadný aj jednoduchý.

https://mailchi.mp/6d7227fb7404/iel-som-okolo-a-zapilo-sa-mi-5236943?e=bb01bc9964


Sima N

Začala by som s Instagramovým profilom Eva.stories, ktorý odkazuje na najhoršiu tragédiu minulého storočia. Ak by som hlbšie mala rozobrať túto kampaň, pravidlo tragédie. Prejavuje sa nám v druhej časti, kde Eva pociťuje nátlak zo strany Nemcov k jej komunite. Taktiež nám to pripomína aj lokalita (koncentračný tábor ), do ktorej sa dostanú. Ďalšie pravidlo znovunarodenia môžeme chápať ako oživenie príbehu, ktorý sa odohral v minulosti. Hlavná hrdinka prostredníctvom sociálnej siete mohla opäť povedať svoj príbeh.

Vzhľadom na to, že v dnešnej dobe ukazujeme svoj život aj na sociálnych sieťach, tak ukázanie tohto príbehu cez túto sociálnu sieť beriem ako inovatívnu.

KLIK NA PROFIL – https://www.instagram.com/eva.stories/?hl=sk