Máte webovú stránku alebo uvažujete nad jej vytvorením a hľadáte tipy a triky, ako ju vylepšiť? Čo by na nej nemalo chýbať a ako na svoj web prilákať zákazníkov? Prinášame vám niekoľko užitočných rád, ktoré vám pomôžu zorientovať sa v online svete.
Stratégia ako sprievodca
Predstavte si, že sa vyberiete do džungle bez mapy, kompasu a sprievodcu. Celkom šialené, nie? Pravdepodobne sa stratíte. Bez správnej stratégie sa môžete stratiť aj vo svete webových stránok. Bez stratégie skáčeme z jedného obsahu na druhý, skúšame veci za pochodu a môže sa stať, že nakoniec stratíme veľké množstvo peňazí.
Preto je dôležité ešte predtým, než sa pustíte do tvorby nového webu alebo aktualizácie toho súčasného, zodpovedať si tieto otázky: Kto je vaša cieľová skupina? Koho by mal obsah na vašom webe zaujať? Viete, čo sa zákazníkom páči? Ako dosiahnuť väčšiu návštevnosť webu? Ako zvýšiť predaj? Odpovede na tieto otázky vám pomôžu vylepšiť vašu digitálnu marketingovú stratégiu.
Povie mi niekto, prosím, čo je to PPC?
Najviac otázok sa v týchto dňoch točí okolo PPC reklamy. Nie každý totižto vie, čo táto skratka znamená, a my vás preto chceme dostať do obrazu. Pay per click reklama umožňuje osloviť veľký počet zákazníkov. Táto forma reklamy je veľmi efektívna hlavne kvôli tomu, že za reklamu platíte až po tom, čo niekto klikne na vašu stránku. (pay per click = zaplať za kliknutie)
Avšak pre to, aby niekto klikol na váš web, je potrebné, aby sa mu web zobrazil. Ako na to? Správnym výberom kľúčových slov – kľúčové slová sú slová, ktoré váš potenciálny zákazník zadáva do vyhľadávania a na ktoré nastavíte svoju reklamu.
Vedeli ste, že vaša stránka sa nemusí zobrazovať každému používateľovi na Slovensku? Ak bývate v Banskej Bystrici, vďaka optimalizovanej PPC reklame sa váš web zobrazí napríklad ľuďom v okolí 30 kilometrov.
Využívate mobilné zariadenia?
Mobil alebo smartfón sa dostáva do popredia. Ľudia čoraz viac vyhľadávajú tovar a služby práve cez mobilné zariadenia. Prečo? Najmä kvôli pohodlnosti. Avšak ako je na tom váš web? Je optimalizovaný pre mobilné telefóny? Ak nie, môže to práve spôsobovať, že váš web sa nezobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania na popredných miestach, pretože vyhľadávače dokážu rozpoznať web, ktorý je optimalizovaný a taký, ktorý nie je.
Čo by mal obsahovať optimalizovaný web pre mobilné zariadenia ?
- čitateľné tlačidlá
- jasnú navigáciu na webe
- jednoduchosť
- GPS navigáciu
- telefónne číslo
A ešte jedna dôležitá vec, kľúčová je rýchlosť webu. Ak zákazníci budú dlho čakať na načítanie stránky, jednoducho odídu.
Ako nasmerujem zákazníka do mojej prevádzky?
V tomto bode sa spájajú dva prvky. Optimalizácia webu pre mobilné zariadenia a PPC reklama.
Predstavte si, že ste na cyklovýlete s rodinou a pokazí sa vám bicykel. Prvé, čo môžete spraviť ,je vytiahnuť mobil a googliť. Môžu sa vám zobraziť weby s PPC reklamou, ktoré obsahujú prehľadné údaje o cykloservise (kontakt, adresa) do najbližšej predajne, alebo web, ktorý nie je prehľadný a ťažko sa na ňom dá niečo nájsť.
Ktorý si vyberiete? A aká je šanca, že web bez PPC reklamy sa zobrazí medzi prvými vo vyhľadávaní?
Obsahová reklama
Táto reklama je niečo ako billboard, ktorý vidíte pri ceste, lenže umiestnená v online priestore. Tak, ako billboard môžete túto reklamu umiestniť na akékoľvek miesto na webe. Obsahová reklama sa zobrazí každému, kto klikne na web, ktorý rád navštevuje, napríklad Denník N či SME. Aby bola táto reklama ešte úspešnejšia, je potrebné, aby ste cielili na weby, ktoré navštevujú vaši potenciálni zákazníci.
Uveďme si príklad: Ste firma, ktorá predáva autá. Kam zavesíte svoju reklamu? Najvhodnejším webom môže byť web obchodu s autosúčiastkami.
Vaša reklama musí zákazníka upútať:
- môžu to byť bannery rôznych veľkostí
- videoreklamy
- videorecenzie
Premyslite si, koho chcete osloviť. Aký má byť obsah? Aký je váš zámer? Kto je vaše publikum?
Pomôžeme vám v tom
Ak vám tento text dáva zmysel a máte pocit, že by vám obsahová alebo PPC reklama a správna stratégia pomohli, ozvite sa nám. Marketing vám pomôžeme nastaviť už od 50€ na mesiac a kampaň vám dokážeme zrealizovať už od 490€.
Vaše správy privítame na: david@maviomedia.sk
Blog pripravil Dávid Maslen.