Ako na efektívny digitálny marketing kaviarní a reštaurácií?

Prišlo dlhoočakávané  uvoľňovanie opatrení a s ním otvorenie viacerých prevádzok. Majitelia a manažéri hľadajú spôsob, ako svojich zákazníkov zaujať a prilákať ich do svojich reštaurácií či kaviarní.

V dnešnom blogu o digitálnom marketingu sa pozrieme na niekoľko konkrétnych krokov, ktoré vám v tom pomôžu. 

1. Digitálna stratégia

Billboardy, citylighty a inzercia v novinách nefunguje, keďže s posunom doby čoraz viac ľudí drží vo svojej ruke smartfón. To už asi viete. Otázkou teda zostáva, ako upútať v online prostredí. Bez správnej a premyslenej stratégie však môžeme v digitálnom svete rýchlo zablúdiť.

Dobrá stratégia má jasne zadefinovanú cieľovú skupinu a persónu zákazníka. Tu si môžete pomôcť napríklad otázkami Ktorý zákazník bude mať záujem o donášku jedla? Kto si bude objednávať kávu na doma? a Koho priláka čapované pivo? Keď už charakteristiku zákazníka poznáte, dokážete naňho efektívne zacieliť PPC reklamu na Googli, Facebooku či Instagrame. 

2. PPC reklama  

Pay per click reklama umožňuje osloviť veľký počet nových potenciálnych zákazníkovnajmä v tejto dobe. Väčšina totiž vyhľadáva kaviarne a reštaurácie „za pochodu“. To znamená, že dostanú chuť na kávu alebo dobrý obed a začnú hľadať. Zobrazí sa im medzi prvými výsledkami váš web či Facebook alebo vaša konkurencia?   

Táto (PPC) reklama je efektívna práve preto, lebo pri nej neplatíte za jej zobrazenie vo vyhľadávaní, ale až za kliknutie na vašu webstránku. A o to predsa ide. Nepotrebujete, aby o vašej prevádzke vedel každý na Slovensku, stačí vám, ak získate 10 skutočných zákazníkov.

Ďalšou z výhod PPC reklamy je to, že sa zobrazuje iba ľuďom, ktorí majú o vaše služby záujem. Na to, aby sa na vašu stránku dostali títo zákazníci, je potrebná jej optimalizácia. Pri nej sa treba obrátiť radšej na odborníka.

3. Facebook ako podpora predaja

Facebook je ideálny komunikačný kanál, prostredníctvom ktorého môžete zaujať vášho potenciálneho zákazníka. Ukážte mu, ako vyzerá váš okienkový predaj, ako pripravujete kávu, koláčiky alebo obedové menu. Dokonca môžete vytvoriť súťaž o hodnotné ceny. 

Pridávať príspevky kedykoľvek počas dňa však nie je práve najlepším riešením. Preto je dôležité zvoliť správny čas, napríklad doobeda okolo desiatej či večer medzi šiestou a deviatou, vtedy je online najviac ľudí. Samozrejme, príspevky treba aj vyhodnotiť na základe dostupných štatistík, aby vaša komunikácia splnila účel. 

Vedeli ste tiež, že nemusíte mať e-shop, ale svoje produkty môžete rovno predávať cez Facebook? Túto vymoženosť je vhodné využívať aspoň dovtedy, kým si nezaložíte prehľadný e-shop.

4. Aktuálny obsah na webe 

Mnoho firiem počas koronakrízy akoby zaspalo a ich stánky sú doslova mŕtve. Je preto dôležité, aby sa zákazník už na vašej úvodnej stránke dočítal o tom, ako vaša prevádzka funguje počas pandémie, ako dodržiava zásady bezpečnosti a zdravia.

Keďže väčšina ľudí momentálne nakupuje online (pretože to pokladajú za bezpečnejší spôsob nakupovania), odporúčame vám možnosť predávať sortiment cez e-shop alebo zvýšiť dopyt po donáške. Zároveň ubezpečte zákazníkov, že pravidelne dezinfikujete toalety, stoly a dodržujete maximálny počet ľudí.

Kým bežne stojí tvorba e-shopu niekoľko tisíc eur a trvá niekoľko mesiacov, v čase krízy môžete využiť už predpripravené šablóny na váš e-shop, napr. cez Woocommerce,s a ušetriť tak svoje financie. V prípade záujmu o vytvorenie e-shopu či kvalitného obsahu nás môžete kontaktovať, radi vám pomôžeme.

5. Instagram, ktorý vám pomôže prilákať mladých 

Cez tento komunikačný kanál dokážete osloviť predovšetkým mladšiu generáciu, cca od 15 do 35 rokov. Využite príbehy na Instragrame (Instagram stories), aby ste svojim followerom (sledovateľom) ukázali svoj obedové menu na daný deň alebo celý týždeň. 

Tiež môžete vyzvať svojich fanúšikov, aby si odfotili vašu donášku jedla, kávy či koláčov a zverejnili ju na svojom Instagrame. Tento obsah je jednoducho možné prepojiť so súťažou a spomedzi tých, ktorí vás označia (spravia vám zadarmo reklamu), vyberiete niekoľkých, ktorí získajú od vás nejakú malú pozornosť (zmrzlinu, balenie čerstvo upraženej kávy alebo koláč k obedu).  

Pomôžeme vám v tom

Ak vám tento text dáva zmysel a máte pocit, že by vám digitálna marketingová stratégia alebo PPC reklama pomohla, ozvite sa nám. Marketing vám pomôžeme nastaviť už od 50€ na mesiac a kampaň vám dokážeme zrealizovať už od 490€. Je to fér, no nie?

Vaše správy privítame na: jaro@maviomedia.sk.

Blog pre vás pripravili Dávid Maslen a Jaroslav Dodok.